Alla foton här är privata och tillhör mig. Är det så att du blivit fotad och visad här av mig men inte vill det så hör av dig till mig på carina@laholm.com så tar jag naturligtvis bort det. Är det så att du kanske vill ha fotot så hör av dig på samma adress.

tisdag 5 juli 2011

Is no more

Denna "lilla" 6 cm långa bålgeting visste inte hur farligt den levde när den envisades med att krypa omkring på vår trappa till altanen. För Ellens skull var jag tvungen till att göra livet kort för den. Annars så är jag ganska glad för att ha dom i min trädgråd eftersom dom håller bort alla andra ilskna getingar. Men i år har dom byggt bo precis i ovanför ingången till altanen och om jag hade fått välja hade jag velat ha dom på annat ställe. Det är inte så skoj när man krockar med dom när man ska gå in och ut men inte ens det retar upp dom.


Denna skalle hittade Ellen på en av våra promenader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.