Alla foton här är privata och tillhör mig. Är det så att du blivit fotad och visad här av mig men inte vill det så hör av dig till mig på carina@laholm.com så tar jag naturligtvis bort det. Är det så att du kanske vill ha fotot så hör av dig på samma adress.

måndag 16 januari 2012

Älgjakt

Älgjakt innebär mycket väntan men det är så läckert att sitta där ute på kalhygget och känna spänningen höjas för var gång man hör hunden skälla. Låter det inte som om den kommer närmre? Nej! nu vänder den bort igen. Man hoppas och hoppas att något ska komma ut ur skogen men samtidigt så vet man inte vad det är som kommer alltid. Det gäller att vara berädd. Dom andra med sina gevär och jag med min lilla kikare. Än så länge :-)

Men Gerry, du kan inte gömma dig bakom ett ensamt litet träd mitt på hygget.

Ni ser gläntan mellan granarna, där kom en ko med kalv. Så ståtligt och spännande djur.

Man blir hungrig av att vara ute på jakt och det är väl ändå korvgrillningen som är viktigast.

2 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut. Kul om de stora djuren ville komma närma.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du måste ju komma hit och följa med Micke på jakt:-D

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.